Monday, June 18, 2007

آهااای ، دزد را بگیرید

آهااای ، دزد را بگیرید !!


کلاس که تمام شد، به سمت درب خروجی دانشگاه حرکت کردم. دیرم شده بود باید هرچه زودتر به کلاس دیگرم می‌رسیدم. ناگهان با ازدحام شدیدی در مقابل درب خروجی دانشگاه و صفی طویلی مواجه شدم. هیچکس اجازه خروج از دانشگاه را نداشت، مگر اینکه در صف بایستاد و بازرسی شود. بعد از ایستادن در ته صف و پرس‌وجو متوجه شدم ویدئو پروژکتور دانشگاه به سرقت رفته ( از قراری گم شده) و به همین دلیل همه باید قبل از خروج باید بازرسی شوند...حالا بماند که آن روز چقدردیر به کلاسم رسیدم، اما همیشه این سوال در ذهنم بود که دلیل این کار چه می تواند باشد؟آيا مسئولین ذیربط(بی ربط) به عواقب روحی و روانی این کار به اصطلاح ساده فکرکرده بودند؟آیا اصلا استقلال و آزادی یک دانشجوی دانشگاهشان را به عنوان یک انسان و نه دانشجو به رسمیت می‌شناسند؟


براساس قانون اساسی کشور جمهوری اسلامی تفتیش وسائل خصوصی شهروندان تابع این کشور و بازرسی بدنی آنها بدون حکم رسمی مقام قضایی جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.


مطمئنم آن روز را هیچ‌کس از ما فراموش نخواهد کرد که چگونه شخصیت تمامی دانشجویان یک دانشگاه به بازی گرفته شد ( بهتر که بگوییم به بازی گرفتند!!). که به خاطر سهل‌انگاری مسئولین دانشگاه، دانشجویان باید بازرسی می‌شدند. راستی مسئول محترم فرهنگی دانشگاه ، آیا دستور بازرسی وسائل کارمندان دانشگاه را هم صادر فرمودید؟ یا که تنها زورتان به ما می‌رسید؟ نکند قیافه ما بیشتر به دزدان سابقه‌دار می‌خورد ؟؟؟ به هر حال باید خدمتتان تبریک بگویم که در حال فعالیت فرهنگی برای دانشجویان سیب‌زمینی مثل ما هستید!! چرا سیب‌زمینی؟ خوب معلوم است دیگر، چون آنقدر خنگ بودیم که تن به این کار کثیف شما دادیم !! باید می‌ایستادیم و نمی‌گذاشتیم وسائل شخصیمان بازرسی کنید ، البته خدا می‌داند معلوم نبود آن‌وقت چه عکس‌العملی نشان می‌دادید؟ لابد به 110 زنگ می‌زدید و درخواست چندین اتوبوس می‌کردید برای دستگیری چندصد دزد سابقه دار در لباس دانشجو ! به هر حال مهم فرهنگ‌سازی بود که ما از شما یاد گرفتیم!

لابدباید گفت: ناز شصتتان با این همه دانشجوی دزد !


امضاء : یکی از همین دانشجوهای دله دزد !

چند لینک:

چقدر راجع به گذشته و حال و سمینار ها و اتفاقات دیگر دانشگاه ها می دانی

دانشگاه: گسیختگی ساختارهای نمادین

گزارش مراسم دفاع از آزادی های آکادمیک

چقدر خیامه شاعر را می شناسی ای خیامی

خیام و تاثیر آن بر چینی ها (از جمله یانگوم)

No comments: