Monday, June 18, 2007

چند نکته ...

چند نکته ...
با توجه به اینکه عمده مشکلات دانشگاه حول مسائل فرهنگی می چرخد ناخودآگاه سمت و سوی انتقادات این وبلاگ نیز به سمت امور فرهنگی نشانه خواهد رفت در اینجا ذکر چند نکته ضروری است:

۱. این وبلاگ قصد بی حرمتی و توهین به هیچ شخص حقیقی را در نظر ندارد البته اگر افراد حرمتی هم برای خود باقی گذاشته باشند.

۲. مسئول امور فرهنگی عاملی بیش نیست و بدون تفکر مشخص و تنها با بر هم زدن و خراب کردن کارهای گروهی به بهانه های واهی و لغو کردن اردو ها (به دلیل عدم مسئولیت پذیری )سعی در آرام کردن یا بهتر خفه کردن فعالیت های دانشجوئی را دارد.

۳. عدم آگاهی دانشجویان از حقوق خود و ایجاد ترس و ارعاب از طرف نهاد فرهنگی دانشگاه باعث دامن زدن به این مشکل یعنی حضور کم رنگ دانشجویان در فعالیت های دانشجوئی شده است.

۴. این وبلاگ با توجه به اجماع نویسندگانش که عده ای در تهران اصفهان شمال و مشهد ساکن هستند آگاهی دادن به دانشجویان فعلی خیام را سر لوحه کار خود قرار داده است.

۵. با توجه به مخالفت با تشکیل انجمن فارغ التحصیلان بدیهی است دانشجویان و از جمله فارغ التحصیلان حق خود را در اعتراض به رفتار امور فرهنگی دانشگاه محفوظ می دانند.

۶. از آنجا که به گفته شخص امور فرنهگی خیام قانون در دانشگاه ایشان هستند و تنها نهاد هائی که فعالیت های ورزشکاری دارند و کانون های خود ساخته تحت نظر ایشان امکان فعالیت را دارا می باشند، لذا اعتراض قانونی از کسی که خود را قانون دانشگاه می داند نیز میسر نیست.

۷. دانشگاه تنها مکان درس و مشق نیست مکانی است تا شخصیت دانشجو در آن رشد کند، اجتماعی و مسئولیت پذیر شود و با آگاهی که به دست می آورد فردای جامعه خود را بسازد

امور فرهنگی که بر مدار بی قانونی و تعطیلی فعالیت های دانشجوئی می گردد و مسئولیت پذیر و پاسخ گو نیز نیست، چگونه می تواند دانشجویان را برای این امر مهم آماده کند.

ادامه دارد......

No comments: