Monday, June 18, 2007

از سمت راست به چپ: دکتر رزمجو استاد دانشگاه فردوسی حمید شاکری (جامعه شناس) دکتر احسان نراقی و دکتر وثوقی

۱۶ آذر ماه ۸۴ بود انجمن اسلامی خیام با همکاری انجمن های اسلامی شهر از دکتر احسان نراقی مشاور دبیر کل یونسکو استاد صاحب کرسی در سوربن پاریس محقق و جامعه شناس دعوت به عمل آورد تا در مراسم ۱۶ آذر خیام در جمع دانشجویان خیام باشد.

مراسم همان طور که گفته شد از طرف دانشگاه لغو شد( بماند که دکتر نراقی به مشهد آمد و حتی در جمع طلاب مشهدی سخرانی داشت و در جمع انجمن جامعه شناسی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی نیز حضور یافت)

دانشگاه مراسم را لغو کرد و ۱۶ آذر توسط دانشجویان اتومکانیک برگزار شد (در حد روز دانش آموز) اما روز دانشجو روز گرامی داشت سه شهید در راه مبارزه با استبداد استحمار و استعمار بود که با مراسم خیمه شب بازی و شعبده بازی که انجمن اتومکانیک ترتیب داده بود معاوضه شد.

نکته مضحک فروختن بلیط برای مراسم روز دانشجو بود !

بعد ها از یک منبع موثق شنیده شد که شخص امور فرهنگی کمک مالی شایانی به برگزارکننده ها نموده است .

متاسفانه مسئولین دانشگاه با بازی با دانشجویان و بدون آنکه کتبا دلیل لغو مراسم را اعلام کنند اقدام به لغو آن کردند و آبروی انجمن اسلامی و تلاش و فعالیت های آنهادر این جریان به هیچ گرفته شد.انجمن به دلیل آنکه انجمن ها با یکدیگر درگیر نشوند کوتاه آمد.

اما دلایل مخالفت؛ ترس؛بی مسئولیتی و عدم آگاهی و شناخت مسئولین از شخصیت های فرهنگی و سیاسی کشورمان بود.

امور فرهنگی بار دیگر سبب رواج بی فرهنگی شد .

دوستی گفته بود که چرا انتقاد ؟ نیت اخراجی ها از این انتقاد ها تنها اصلاح و بهتر شدن اوضاع دانشجویان خیام است مسئولین با بی مسئولیتی کارشان را که همان بهتر شدن اوضاع مالی است پیش می برند و ذره ای حرمت برای دانشجویان و فعالیت هایشان قائل نیستند.

هیچ از خود پرسیده ایم چرا شورای صنفی و شورای دبیران با تمام تلاش های دانشجویان قدیم و جدید به سر انجامی نرسیده است

هیچ می دانید مشاور امور فرهنگی خیام با تغییر سمت و تبدیل شدن به مسئول امور فرهنگی اتاق شورای سابق دانشجوئی را اشغال کرد و این هم تصادف تلخی بود و معنادار!

با این همه تلخی چطور از شیرینی صحبت کنیم !

دوستی خواسته بود تا اخراجی ها با نام اصلی بنویسند با توجه به اینکه تعداد نویسنده ها در حال افزایش است و در حال حاضر با هر پروفایل دو یا سه نفر می نویسند امکان معرفی وجود ندارد و دلیلی هم برای این کار نمی بینیم مطالب ارسالی به ای میل خیام نامه نیز با اسامی گوناگون است که بعضا خود ما هم آنها را گاهی نمی شناسیم .

رفیق چه فرقی می کند اسم من حسن باشد یا حسین حرف حق را بشنو!

No comments: